به صورت خلاصه تفاوت سوخت گاز طبیعی با بنزین در دیرتر مشتعل شدن و ضربه شدیدتر به پیستون و دمای احتراق بالاتر است
حالا اگر موتور پایه گازسوز باشد (OEM) (اینگونه موتور با بنزین بخاطر تفاوت اکتان و پدیده ناک نمیتواند کار کند و موتور لرزش شدیدی خواهد سوخت ) موارد گفته شده ی بالا لحاظ میشود
اما
در کشور ما اتومبیل پایه گازسوز واقعی نداریم و در حقیقت بنزین سوز معمولی هست که گازسوز شده یا مانند EF7 برای گاز بهینه شده است
مشکل اینجا ایجاد میشود :
1-گرمای بیشتر بدنه موتور ودر نتیجه
باید سیستم خنک کاری تقویت شود ، همیشه "ضدیخ ضدجوش" در رادیاتور باشد
باید فن و فشنگی (سنسور دمای آب) در بهترین وضعیت باشند
باید روغن سر وقت یا کمی زودتر تعویض شود ( گرما خواص شیمایی روغن را زودتر ضعیف میکند)
2-ضربه شدیدتر به پیستون
استفاده از روغن مرغوب و تعویض بموقع روغن وفیلتر
3-بخاطر تراکم کمتر بنزین نسبت به گاز در موتور بنزینی
تعویض پیش از موعد فیلتر هوا ( همیشه تمیز بماند )
4-بخاطر دما و احتراق دیرتر گاز
استفاده از شمع دو پلیت و ادونسر
مهندس مجید نعیمی
موفق باشید
درباره این سایت