این اساس کار یخچالهای معمولی میباشد .اگر توجه کرده باشید کمپرسور، گاز را فشرده کرده تا مقدار بیشتری در کپسول شما ذخیره شود ومسافت بیشتری طی کنید ولی با این گاز فشرده اتومبیل قادر به کار نیست و از وسیله ای برای کاهش فشار به نام رگلاتور ( در اصل کاهنده Reducer هست ودر مرحله بعد تثبت کننده Regulator ولی عموم به نام رگلاتور میشناسندش)استفاده میشود.
و هرگاه ما فشار در گازها را تقلیل دهیم موجب کاهش دمای گاز خواهیم بود و به همین خاطر رگلاتور یخ می زند.
و بخاطر جلوگیری از یخزدگی رگولاتور گاز"CNG" ، مجبور به گرم کردن آن هستیم.اینکار را با عبور "آب داغ رادیاتور" از آن انجام می دهیم.
بعضی انواع رگولاتور مانند "OMVL" احتمال تداخل آب و گاز را دارند.
و متاسفانه تداخل آب و گاز در این رگولاتورها موجب نشتی گاز رگولاتوز به داخل آب رادیاتور و کاهش مایع خنک کننده ( بیرون ریختن مقداری آب بخاطر افزایش فشار سیستم خنک کننده) و در نتیجه سوختن واشر سر سیلندر می شود.
درباره این سایت