در مورد تفاوت گاز و بنزین قبلا توضیح داده ام
و با یک سری باورهای غلط در افکار عمومی آشنا شدیم
اما
چه نوع گازسوزی؟
کارخانه ای یا کارگاهی(دستی)
به طور ساده تفاوت این دو مانند تفاوت اتومبیل کاربراتوری و انژکتوریست
سیستم گاز دستی مشابه سیستم کاربراتوری و
سیستم کارخانه ای مشابه سیستم انژکتوری می باشد
توضیح زیادی لازم نیست
مسلماً
انژکتوری پیجیده تر،گرانتر ولی راندمان بالاتر وکارکردی بهتر دارد
تفاوت قطعات:
فراهم کردن سوخت گاز مناسب (رگلاتور با فشار بالا - رگلاتور با فشار پایین)
رساندن سوخت پشت سوپاپ ها (مجموعه ریل سوخت -میکسر و شیرحداکثر)
تنظیم مقدار سوخت (ECUگاز باتوجه به اطلاعات دریافتی از سنسورها - پیچ های تنظیم)
خب اگر اتومبیل دوگانه کارخانه دارید که هیچ
اما اگر بنزین سوز دارید و قصد دوگانه کردن اون رو دارید کدام نوع بهتر است؟
بهتر است دو گانه دستی رو انجام بدهید.
چرا کارخانه ای نه؟
هزینه نصب اولیه قطعات بسیار بیشتر است
تعمیرات آن محدود به عده ای خاص میشود
هزینه ی تعمیرات بسیار زیادتر
چه کنیم که گاز دستی دارای راندمان و کار مطلوب تری شود؟
نصب ادونسر (پیش اندازی زمان جرقه زنی)
میکسر با دهانه ونچوری(ونتوری)تنگ تر (البته روی بنزین اثر خوبی ندارد ولی اگر مثل بیشتر رانندگان
فقط در زمان روشن شدن دقیقه ای روی بنزین کار میکنید مهم نیست)
فیلتر هوای تمیز
شمع ، وایر و کویل سالم
پس گاز کارخونه بهتره ولی هزینش به مراتب بالاتر
برای گازسوز کردن خودرو با توجه به قیمت قطعات بازار ترجیحاً دستی انجام بدهید.
مهندس نعیمی
موفق باشید
درباره این سایت